مبانی نظری و پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش

مبانی نظری و پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش

رضایت شغلی
تعارض نقش
ابهام نقش
مبانی نظری رضایت شغلی
مبانی نظری ابهام نقش
مبانی نظری تعارض نقش
مبانی نظری رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش
پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش
دانلود فصل دوم پایان نامه مدیریت
نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

مبانی نظری و پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش

 

 

 

 

مقدمه:

یکی از حیاتی ترین مفاهیم رفتاری در سازمان بحث رضایت شغلی  می باشد. همواره اشاراتی راجع به چگونگی رضایت و عدم رضایت مطرح بوده و آن را به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت شغلی قلمداد کرده اند. دانشمندان و عالمان علم مدیریت، بهره وری، غیبت از کار، جابجایی کارکنان و رضایت شغلی را از جمله متغیرهای اصلی در رفتار سازمانی قلمداد کرده اند (رابینز، 1388،ص36). در یک نگرش رضایت شغلی چیزی نیست جز فاصله بین مقدار مزایا و پاداشی که کارمند دریافت می کند و آنچه را که به باور خود می بایستی دریافت کند. اهمیت این متغیر در علوم رفتاری از آن جهت است که این متغیرها نشان دهنده نوعی نگرش است نه یک رفتار. رضایت شغلی مجموعه ای است از احساس های سازگار و ناسازکار که کارکنان با این احساسها به کار خودد می نگرند و به واقع رضایت از شغل را می توان به عنوان حالتی مطبوع و مثبت حاصل از ارزیابی شغلی یا تجارب شغلی تعریف کرد. رضایت شغلی یکی از متغیرهایی است که در جستجو برای درک نگرش ها و رفتارهای کارکنان در قبال سازمان های خود، بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. رضایت شغلی، میزانی که محیط کاری (یعنی شغل، همکاران و سرپرستی) نیازهای فرد را برآورده می کند را منعکس می کند. در این مطالعه، به رضایت شغلی به عنوان یک معیار کلی توجه می کنیم تا مجموعی از ابعاد فردی رضایت شغلی. این به حالت لذتبخش حاصل از شغل و تجربه کاری فرد اشاره دارد.

 

 یک مطالعه اخیر، بیشتر مبتنی بر روابط انسانی، ادعا کرده که افراد اگر شغلشان آنها را برای برآورده کردن نیازهایشان قادر سازد، آنها نگرش های شغلی مثبتی را ایجاد خواهد کرد. تئوری مازلو برای مدت زیادی تکیه گاه اصلی تئوری مدیریت بود. این تمرکزها بر درخواست فرد در ارضای سطوح نیازی خود، به ویژه با توجه به زندگی کاری فرد، به ما کمک می کرد تا نیازها و انگیزه های کارکنان را بهتر درک کنیم. رضایت شغلی، سطح احساس مثبت کارکنان به سازمان خود می باشد. در این مورد، اقدامات یا فعالیت های مدیران، رفتار سازمانی آنها را ارائه می کند. لاکه  (1969) رضایت را به صورت یک احساس لذت در ارزیابی شغل یا دستیابی به هدف از نظر احساسی تعریف می کند. برای واضح سازی سازه متمایز رضایت شغلی و تعهد سازمانی، اگر کارکنان در بلندمدت در سازمان خود رضایت شغلی داشته باشند، برونداد رضایت به عنوان پی آمدی از تبادل موفق، برای مثال تعهد، نگریسته می شود. بنابراین، متغیرها می توانند رابطه میان رضایت و تعهدات را توصیف کنند. اهمیت دارد که بیان نگرش افراد سازمان بهتری را خلق می کند. برای مثال، مطالعه یون و ساه (2003) که روابط کاری با آگاهی اجتماعی و رضایت در کار و اعتماد به سازمان بر تعهد اثرگذار است (سائکو،2011،ص232).

 

نگرش می تواند به عنوان یک گرایش و آمادگی برای پاسخگویی مطلوب یا نامطلوب نسبت به اشیاء اشخاص، مفاهیم و یا هر چیز دیگر تلقی کرد . یکی از صاحبنظران علم مدیریت برآنست که «نگرش نظری است دربارۀ افراد، چیزها یا رویدادها ابراز می گردد و آن منعکس کننده نوع احساس فرد دربارۀ یک چیز می باشد. هنگامی که من می گویم «کارم را دوست دارم» نگرش خود را دربارۀ کارم ابراز می کنم. نگرش درست همانند ارزش  نیست و در مقایسه با نگرش ارزش وسیع تر و پردامنه تر است و مفهوم جامع تری دارد، در حالی که ارزش و نگرش با هم تفاوت دارند ولی ارتباط آنها بسیار نزدیک است، برعکس ارزش نگرش ثبات کمتری دارد و به آن اندازه پایدار نیست، نگرش در سازمان از آن جهت اهمیت دارد که می تواند بر رفتار اثر بگذارد» (رابینز،1388 ،ص43).

 

 

کلمات کلیدی:

رضایت شغلی

تعارض نقش

ابهام نقش

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری و پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش 1

بخش اول:رضایت شغلی 2

2-3-1) مفهوم رضایت از شغل 4

2-3-2) تعاریف رضایت شغلی 5

2-3-3) رضایت و انگیزش 7

2-3-4) اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان 9

2-3-5) رابطه مدیر با کارمند 12

2-3-6) امنیت شغلی 12

2-3-7)  فرآیند ارزیابی عملکرد 14

2-3-8) رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری 14

2-4) عوامل تعیین کننده رضایت شغلی 15

 

بخش دوم: تعارض نقش 19

2-4-1)تعریف واژه تعارض 19

2-4-1-1) تعارض نقش 19

2-4-2) سیرتکاملی اندیشه تعارض 20

2-4-2-1) دیدگاه سنتی 21

2-4-2-2) دیدگاه روابط انسانی تعارض 22

2-4-2-2) دیدگاه تعامل 22

4-2-3) تعارض: سازنده یا ویرانگر 23

4-2-4) فرایند تعارض 23

مرحله یکم) مخالفتهای بالقوه 24

مرحله دوم) بروز تعارض 26

مرحله سوم) قصد یا نیت 27

مرحله چهارم) رفتار: 29

جدول2-2) تکنیک های مدیریت تعارض(رابینز، 1389،ص100). 30

مرحله پنجم) ره آورد 31

نتیجه های سازنده: 31

نتیجه های ویرانگر 32

 

بخش سوم: ابهام نقش 33

2-5) ابهام نقش 34

 

بخش چهارم: پیشینه تحقیق 38

2-6-1) پژوهش های داخلی 38

2-6-2)) پژوهشهای خارجی 40

فهرست منابع 42

الف) منابع فارسی 42

ب) منابع غیرفارسی 46

 

 

 

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خودپنداره تحصیلی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خودپنداره تحصیلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره تحصیلی مبانی نظری خودپنداره تحصیلی پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی پیشینه داخلی خودپنداره تحصیلی پیشینه خارجی خودپنداره تحصیلی پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی پیشینه نظری…

پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش مشتری

پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش مشتری کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش پروپوزال مدیریت دانش مشتری دانلود پروپوزال مدیریت دانش مشتری پروپوزال…

پرسشنامه سنجش میزان اضطراب تجربه شده افراد در برابر ارزیابی منفی

پرسشنامه سنجش میزان اضطراب تجربه شده افراد در برابر ارزیابی منفی ترس از ارزیابی منفی مقیاس ترس از ارزیابی منفی سنجش ترس از ارزیابی منفی تعریف ترس از ارزیابی منفی ترس از ارزیابی منفی چیست پرسشنامه ترس از ارزیابی منفی…

شرایط اعتبار بیمه طلاق و ساز و کارهای اجرای آن با بیان نظریات

شرایط اعتبار بیمه طلاق و ساز و کارهای اجرای آن با بیان نظریات بیمه طلاق شرایط اعتبار بیمه طلاق ساز و کارهای اجرای بیمه طلاق نظریات بیمه طلاق شرایط بهره‌مندی از بیمه‌ی طلاق راهکارهای اجرای بیمه طلاق پایان نامه بیمه…

مطالعه تطبیقی بزه قتل در حقوق کیفری ایران و مصر

مطالعه تطبیقی بزه قتل در حقوق کیفری ایران و مصر قتل در حقوق کیفری بزه قتل در حقوق کیفری ایران بزه قتل در حقوق کیفری مصر قتل در حقوق کیفری ایران و مصر دانلود پایان نامه قتل در حقوق کیفری…

پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها

پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها سیستم هزینه یابی سنتی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها رفتن به…

بررسی اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی و قانون داوری تجاری بین المللی

بررسی اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی و قانون داوری تجاری بین المللی اعتراض به رأی داور پایان نامه اعتراض به رأی داور اعتراض به رأی داور در حقوق ایران موارد اعتراض به رأی داور اعتراض به…

پاورپوینت هدفگذاری در مدیریت استراتژیک

پاورپوینت هدفگذاری در مدیریت استراتژیک دانلود پاورپوینت هدفگذاری در مدیریت استراتژیک انواع هدف، فرآیند هدفگذاری ویژگیهای هدفگذاری خوب چگونگی هدفگذاری و رسیدن به آن ماهیت هدفهای سازمانی، مدیریت بر مبنای هدف مراحل مدیریت بر مبنای هدف مدیریت غیر مبتنی بر…

بررسی و تحلیل جلوه های خداشناسی در آثار سعدی با تاکید بر صفات خدا

بررسی و تحلیل جلوه های خداشناسی در آثار سعدی با تاکید بر صفات خدا خداشناسی سعدی خداشناسی در آثار سعدی صفات خدا در بوستان و گلستان خداشناسی سعدی با تكیه بر صفات الهی خداشناسی در گلستان و بوستان بررسی و…

پروپوزال بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

پروپوزال بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان پیاده سازی مدیریت دانش در بانک صادرات تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان تاثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد کارکنان بررسی رابطه بین مدیریت…

پاورپوینت سرمایه انسانی و توانمند سازی انسانی

پاورپوینت سرمایه انسانی و توانمند سازی انسانی دانلود پاورپوینت سرمایه انسانی و توانمند سازی انسانی سرمایه انسانی توانمندسازی منابع انسانی توانمندسازی کارکنان هدف از توانمندسازی مسیر توانمندسازی کارکنان مراحل فرایند توانمندسازی کارکنان ساز و کارهای عملیاتی توانمندسازی سرمایه های انسانی…

پاورپوینت با موضوع هویت برند

پاورپوینت با موضوع هویت برند دانلود رایگان پاورپوینت هویت برند پاورپوینت هویت برند هویت برند مفهوم برند، لوگو و هویت برند مدیریت کارا و مناسب برند ابعاد هویت برند حوزه های تاثیر گذاری برند سهم برند قوی و کارا سهم…

اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین با روشهای تراکم دینامیکی و پیش بارگذاری

اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین با روشهای تراکم دینامیکی و پیش بارگذاری اصلاح زمین پیش بارگذاری تراکم دینامیکی تحکیم و تثبیت خاک بهسازی عمیق خاك های سست اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین…

ایران در عصر پیامبر صلح و دوستی

ایران در عصر پیامبر صلح و دوستی دانلود مقاله ایران در عصر پیامبر صلح و دوستی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل دانلود مقالات رشته تاریخ دانلود مقالات تاریخ خرید مقالات رشته تاریخ رفتن به…

تاریخچه استفاده از دستگاه های جوشکاری TIG و موارد استفاده از آنها

تاریخچه استفاده از دستگاه های جوشکاری TIG و موارد استفاده از آنها جوشکاری جوشکاری TIG قوس الکتریکی تاریخچه استفاده از دستگاه های جوشکاری TIG موارد استفاده از دستگاه های جوشکاری TIG سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

بررسی ریل باس و مدارات الکترونیکی و ریزپردازنده آن

بررسی ریل باس و مدارات الکترونیکی و ریزپردازنده آن واگنهای ریل باس سیستم برقی قطار دانلود پایان نامه قطار خودكشش دانلود پایان نامه قطار ریل باس سیستم برقی قطار خودكشش سیستم برقی قطار ریل باس بررسی ریل باس و مدارات…

مبانی نظری بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

مبانی نظری بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت…

بررسی مباحث تئوریک در احزاب سیاسی

بررسی مباحث تئوریک در احزاب سیاسی احزاب سیاسی نقش احزاب سیاسی بررسی تئوری احزاب سیاسی احزاب سیاسی از نگاه های متفاوت كاركرد احزاب در نظامهای سیاسی مختلف دانلود تحقیق احزاب سیاسی رقابت سیاسی احزاب صورتهای مختلف رقابت سیاسی رفتن به…

پرسشنامه ناسازگاری زناشویی اسپانیر با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه ناسازگاری زناشویی اسپانیر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه ناسازگاری زناشویی دانلود پرسشنامه ناسازگاری زناشویی پرسشنامه ناسازگاری زناشویی اسپینر پرسشنامه ناسازگاری زن و شوهر پرسشنامه ناسازگاری زناشویی اسپانیر پرسشنامه ناسازگاري زناشويي اسپانير (das) پرسشنامه ناسازگاری…

پروتکل درمانی و طرحواره کاهش تعارض زناشویی

پروتکل درمانی و طرحواره کاهش تعارض زناشویی کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل درمانی تعارضات زناشویی پروتکل درمانی کاهش تعارضات زناشویی دانلود پروتکل درمانی کاهش تعارضات زناشویی خرید پروتکل درمانی کاهش…

ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis ارزیابی عملکرد شرکت…

اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران

اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران بررسی حقوقی اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در جامعه اشتغال زنان از دیدگاه اسلام دانلود پایان نامه ارشد حقوق دانلود پایان…

پاورپوینت نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری

پاورپوینت نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری دانلود پاورپوینت نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات درتوسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری مشاركت چیست مدیریت مشاركتی چیست اهداف مدیریت مشاركتی مدیریت مشاركتی…

مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی

مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی رفتن به سایت اصلی مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی…

ارائه مدلی برای پیش بینی مصرف دارو با استفاده از الگوریتم های پیش بینی

ارائه مدلی برای پیش بینی مصرف دارو با استفاده از الگوریتم های پیش بینی افزایش بهره وری مالی داروخانه با داده کاوی بهینه سازی خرید دارو با داده کاوی پیش بینی مصرف دارو با داده کاوی استفاده از روشهای داده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *