مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده ‌کاوی

مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده ‌کاوی داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده کاوی پایان نامه…

پاورپوینت سیاست در سازمان

پاورپوینت سیاست در سازمان پاورپوینت سیاست در سازمان تحقیق سیاست در سازمان تعریف سیاست تعریف سازمان تعریف سیاست سازمانی گستردگی رفتار سیاسی مدل رفتار اخلاقي سياسي مديريت رفتار سياسي دلایل رفتار سیاسی فنون رفتار سیاسی هشت تاکتیک سیاسی متداول در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرطان 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرطان 40 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سرطان مبانی نظری سرطان پیشینه تحقیق سرطان پیشینه داخلی سرطان پیشینه خارجی سرطان پیشینه پژوهش سرطان پیشینه نظری سرطان ادبیات نظری سرطان چارچوب نظری سرطان…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه موسیقی درمانی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه موسیقی درمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه موسیقی درمانی مبانی نظری موسیقی درمانی پیشینه تحقیق موسیقی درمانی پیشینه داخلی موسیقی درمانی پیشینه خارجی موسیقی درمانی پیشینه پژوهش موسیقی درمانی پیشینه نظری…

بررسی عوامل موثر بر شایسته سالاری در صنعت لاستیك

بررسی عوامل موثر بر شایسته سالاری در صنعت لاستیك تعریف شایستگی شایسته سالاری شایسته گزینی شایسته پروری صنعت لاستیک شایسته سالاری در صنعت لاستیک دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی پایان نامه مدیریت گرایش استراتژیک لاستیك دنا شركت ایران…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش 93 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش 93 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تبلیغات تجاری مبانی نظری پیشبرد فروش پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری پیشینه تحقیق پیشبرد فروش فصل دوم پایان نامه تبلیغات تجاری فصل دوم پایان…

تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات با تاکید بر رسانه تلویزیون

تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات با تاکید بر رسانه تلویزیون تبلیغات تلویزیونی تحولات تبلیغات در ایران اثربخشی تبلیغات تلویزیونی متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی تغییر و تحولات حوزه بازاریابی…

پاورپوینت مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه

پاورپوینت مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه مدیریت دانش تعریف مدیریت دانش انواع مدیریت دانش…

پاورپوینت آشنایی با آداب و رسوم پذیرایی در کشور کره جنوبی

پاورپوینت آشنایی با آداب و رسوم پذیرایی در کشور کره جنوبی کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با آداب و رسوم پذیرایی در کشورکره جنوبی آشنایی با آداب و رسوم پذیرایی در کشورکره جنوبی آداب و رسوم پذیرایی در کشورکره جنوبی…

تعیین حقوق حاکم بر ماهیت دعوی در داوری های بین المللی

تعیین حقوق حاکم بر ماهیت دعوی در داوری های بین المللی ماده ۵ بیانیه الجزایر دانلود مقاله داوری بازرگانی بین المللی دانلود مقاله حقوق حاکم بر ماهیت دعوی دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقاله تعیین حقوق حاکم بر ماهیت دعوی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساماندهی اسکان غیررسمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساماندهی اسکان غیررسمی کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق اسکان غیررسمی مبانی نظری اسکان غیررسمی مبانی نظری ساماندهی اسکان غیررسمی فصل دوم پایان نامه ساماندهی اسکان غیررسمی دانلود مبانی نظری ساماندهی اسکان غیررسمی پیشینه تحقیق ساماندهی…

پرسشنامه بررسی تاثیر دو عامل انگیزشی آموزش و تشویق و تنبیه در افزایش بهره وری از نیروی انسانی

پرسشنامه بررسی تاثیر دو عامل انگیزشی آموزش و تشویق و تنبیه در افزایش بهره وری از نیروی انسانی پرسشنامه بهره وری از نیروی انسانی پرسشنامه بهره وری از نیروی انسانی پرسشنامه افزایش بهره وری از نیروی انسانی پرسشنامه تاثیر انگیزش…

پروپوزال ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران

پروپوزال ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران اعلامیه های سود نقدی نقدشوندگی سهام تفاضل بازده قیمتی سهام اعلامیه های سود نقدی شرکتها رابطه اعلامیه های سود نقدی با بازده نقدی رابطه اعلامیه…

پروژه پایانی رشته ااکترونیک با عنوان ربات تعقیب كننده خط

پروژه پایانی رشته ااکترونیک با عنوان ربات تعقیب كننده خط موتور VR موتور پله‌ای PM موتور پله‌ای هیبرید موتور آهنربای دائمی موتور آهنربای دیسكی همکاری در فروش فایل فایلینا دانلود پروژه پایانی رشته ااکترونیک با عنوان ربات تعقیب كننده خط…

تشریح سازه سرریز و طبقه بندی انواع آنها

تشریح سازه سرریز و طبقه بندی انواع آنها سرریز سد انواع سرریزها اهمیت سازه سرریز طبقه بندی سرریزها تشریح سازه سرریز و طبقه بندی انواع آنها دانلود پایان نامه سرریز دانلود پایان نامه مهندسی عمران دانلود پایان نامه مهندسی عمران…

پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان براساس استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ ISO

پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان براساس استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ ISO پرسشنامه آموزش کارکنان پرسشنامه فرآیند آموزش کارکنان پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان در شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه استاندارد ارزیابی فرآیند آموزش…

پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان

پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان کلمات کلیدی : پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان لل پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان لل لل پاورپوینت استخوان بندي بدن انسانلل لل پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان پاورپوینت استخوان بندي…

پاورپوینت ایجاد زنجيره ارزش پايدار برای مشتريان بانکها

پاورپوینت ایجاد زنجيره ارزش پايدار برای مشتريان بانکها کلمات کلیدی : پاورپوینت ایجاد زنجيره ارزش پايدار برای مشتريان بانکها ایجاد زنجيره ارزش پايدار برای مشتريان بانکها پاورپوینت ایجاد زنجيره ارزش پاورپوینت زنجيره ارزش خلق زنجیره ارزش تاريخچه خلق ارزش مدل…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش اجتماعی مبانی نظری هوش اجتماعی پیشینه تحقیق هوش اجتماعی پیشینه داخلی هوش اجتماعی پیشینه خارجی هوش اجتماعی پیشینه پژوهش هوش اجتماعی پیشینه نظری هوش اجتماعی ادبیات…

بررسی تطبیقی خسارت ناشی از نقض قرارداد و شیوه جبران آن

بررسی تطبیقی خسارت ناشی از نقض قرارداد و شیوه جبران آن شیوه جبران خسارت در حقوق ایران جبران خسارت در حقوق ایران جبران خسارت در حقوق بین الملل جبران خسارت در حقوق مدنی روشهای جبران خسارت در بیع بین الملل…

نماد شناسی سبز در باغ ایرانی

نماد شناسی سبز در باغ ایرانی باغ ایرانی هنر باغ سازی معماری حاکم بر باغ نماد شناسی باغ ایرانی نماد شناسی سبز در باغ ایرانی دانلود پروژه معماری دانلود پروژه مهندسی معماری رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه رشته معماری…

پروپوزال تاثیر روابط اسرائیل و جمهوری آذربایجان بر امنیت ملی ایران

پروپوزال تاثیر روابط اسرائیل و جمهوری آذربایجان بر امنیت ملی ایران کلمات کلیدی : پروپوزال اسرائیل ابزارهای اسرائیل در آذربایجان اصول و مبانی سیاست خارجی اسرائیل علل برقراری روابط میان اسراییل و آذربایجان اقدامات اقتصادی اسرائیل در جمهوری آذربایجان اهداف…

پرسشنامه عملکرد شغلی کارکنان صالحی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه عملکرد شغلی کارکنان صالحی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه عملکرد شغلی دانلود پرسشنامه عملکرد شغلی پرسشنامه عملکرد شغلی صالحی پرسشنامه عملکرد شغلی کارکنان پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی پرسشنامه ارزیابی عملکرد شغلی پرسشنامه خودارزیابی عملکرد…

ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان رضایت شغلی عملکرد کارکنان عوامل موثر رضایت شغلی ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی روابط بین الملل با عنوان دزدی دریایی و تاثیر آن بر امنیت بین المللی با تکیه بر قضییه سومالی از سال 2000 به بعد

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی روابط بین الملل با عنوان دزدی دریایی و تاثیر آن بر امنیت بین المللی با تکیه بر قضییه سومالی از سال 2000 به بعد روابط بین الملل دزدی دریایی امنیت بین المللی دزدان دریایی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *