مبانی نظری علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

مبانی نظری علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

ارزش ویژه برند
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند
ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی
ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت
مبانی نظری ارزش ویژه برند خدمات اینترنت پرسرعت
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند خدمات اینترنت پرسرعت
ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت از نگاه مشتریان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

 

 

 

 

چکیده

در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط شرکت مخابرات استان گلستان ، های وب ، آسیاتک و صبانت مورد مطالعه قرار گرفته اند. روش نمونه گیری تصادفی ساده است و تعداد آن 384 نفر درشهرستان گرگان(مرکز استان گلستان) می باشد که برای خرید برندهای فوق به مراکز ارائه دهنده این خدمات اینترنت پرسرعت مراجعه کرده اند. روش تحقیق از نوع کاربردی بوده و طرح تحقیق آن توصیفی از نوع پیمایشی است. روش جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه بوده که با استفاده از روش تحلیل مسیر توسط نرم افزار لیزرل 8 مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

 

نتایج حاصله نشان داد که متغیرهای خانواده به طور غیر مستقیم با تاثیر گذاری بر متغیرهای تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه تأثیر گذار است. متغیر دهان به دهان الکترونیکی نیز به گونه ای غیر مستقیم با تاثیرگذاری بر متغیرهای تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه مؤثر بوده و با آگاهی رابطه ای ندارد و فرضیه فوق رد می گردد. همچنین در این تحقیق تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه برند موثر بوده و رابطه بین آگاهی برند با ارزش ویژه برند تایید نشد.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه برند

وفاداری به برند

کیفیت درک شده از یک برند

بازار خدمات و اینترنت پرسرعت

ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی

تداعی برند اطلاعات مثبت درباره یک برند

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری 24

تداعی مارک تجاری 25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده 28

وفاداری مارک تجاری 31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

 

پایان نامه رشته محیط زیست با عنوان روشهای مدیریت،بیخطر سازی و دفن مواد زاید خطرناک

پایان نامه رشته محیط زیست با عنوان روشهای مدیریت،بیخطر سازی و دفن مواد زاید خطرناک مدیریت پسماندها روشهای مدیریت مواد زاید خطرناک روشهای دفن مواد زاید خطرناک روشهای بیخطر سازی مواد زاید خطرناک پایان نامه مدیریت پسماند پایان نامه مواد…

عوامل زمینه ساز و موثر بر ترک خدمت کارکنان

عوامل زمینه ساز و موثر بر ترک خدمت کارکنان ترک شغل ترک شغل کارکنان تمایل به ترک شغل تمایل به ترک شغل در کارکنان قصد و تمايل به ترك خدمت عوامل زمینه ساز ترک شغل عوامل موثر بر ترك خدمت…

بررسی نظریات شکل گیری هویت و بحران هویت در نوجوانان و جوانان

بررسی نظریات شکل گیری هویت و بحران هویت در نوجوانان و جوانان کلمات کلیدی : هویت و ابعاد آن نظریه های هویت مولفه های هویت پایان نامه انواع هویت نظریه هویت اریکسون نظریات شکل گیری هویت هویت یابی در نوجوانان…

ریخت شناسی و چینه شناسی منطقه کپه داغ و بررسی پتانسیل هیدروکربنی آن

ریخت شناسی و چینه شناسی منطقه کپه داغ و بررسی پتانسیل هیدروکربنی آن چینه شناسی منطقه کپه داغ ریخت شناسی منطقه کپه داغ پتانسیل هیدروکربنی منطقه کپه داغ ریخت شناسی و چینه شناسی منطقه کپه داغ و بررسی پتانسیل هیدروکربنی…

سیستم های ذخیره سازی اطلاعات

سیستم های ذخیره سازی اطلاعات دانلود مقاله سیستم های ذخیره سازی اطلاعات حافظه ذخیره سازی اطلاعات سیستم های ذخیره سازی اطلاعات انواع تعریف ساختار فایل در فایل ترتیبی نحوه پردازش چگونه است؟ بافر و بافرینگ سیستم همکاری در فروش فایل…

تشریح مفاهیم ،ارکان و دگرگونی های حاکم بر مسئولیت کیفری

تشریح مفاهیم ،ارکان و دگرگونی های حاکم بر مسئولیت کیفری مسئولیت کیفری بررسی مفاهیم مسئولیت کیفری ارکان مسئولیت کیفری تحولات حاکم بر مسئولیت کیفری حدود و قلمرو مسئولیت کیفری اشخاص حدود و قلمرو مسئولیت کیفری اشخاص حقیقی حدود و قلمرو…

مبانی نظری سنجش کیفیت زندگی در محلات شهری در راستای ارتقاء کیفیت زندگی

مبانی نظری سنجش کیفیت زندگی در محلات شهری در راستای ارتقاء کیفیت زندگی کلمات کلیدی : سنجش کیفیت زندگی مبانی نظری کیفیت زندگی عینی مبانی نظری کیفیت زندگی ذهنی مبانی نظری کیفیت زندگی شهری مبانی نظری ارتقاء کیفیت زندگی سنجش…

بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانك صادرات در فروش خدمات نوین آن

بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانك صادرات در فروش خدمات نوین آن تبلیغات تلویزیونی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بانک میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی درایران تبلیغات تلویزیونی خدمات نوین بانك صادرات بررسی…

طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان

طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان طراحی معماری پارکینگ طراحی پارکینگ در اتوکد استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ دانلود پروژه طراحی پارکینگ طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی اصول طراحی پارکینگ تجاری مسکونی طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی سیزده آبان…

تبیین مفهوم خلاقیت سازمانی و بررسی عوامل و موانع آن در سازمان ها

تبیین مفهوم خلاقیت سازمانی و بررسی عوامل و موانع آن در سازمان ها کلمات کلیدی : مدل های فرآیند خلاقیت  مولفه های فرآیند خلاقیت تعریف مفهومی خلاقیت سازمانی تعریف عملياتي خلاقیت سازمانی تبیین مفهوم خلاقیت سازمانی پایان نامه خلاقیت سازمانی…

مبانی نظری بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

مبانی نظری بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه مدرسه یادگیرنده مدارس یادگیرنده سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده در مدارس ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس مدرسه به مثابه سازمان یادگیرنده…

ارزش در معرض خطر و بازدهی‌های حدی در بازار سکه بهار آزادی و بازار سهام در ایران

ارزش در معرض خطر و بازدهی‌های حدی در بازار سکه بهار آزادی و بازار سهام در ایران ارزش در معرض خطر بازدهی‌های حدی بازار سکه بهار آزادی بازار سهام در ایران تئوری ارزش حدی پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی…

پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه فعالیت بدنی بک پرسشنامه فعالیت بدنی beck پرسشنامه فعالیت بدنی نوجوانان پرسشنامه فعالیت بدنی کودکان پرسشنامه سنجش سطح فعالیت بدنی بک پرسشنامه…

بررسی معادن و ذخایر نمکی ایران و جهان با تاکید بر معادن‌ فعال‌ نمک‌ شهرستان‌ گرمسار

بررسی معادن و ذخایر نمکی ایران و جهان با تاکید بر معادن‌ فعال‌ نمک‌ شهرستان‌ گرمسار گنبدهای نمکی ذخایر نمک ایران معادن نمکی ایران معادن‌ فعال‌ نمک‌ شهرستان‌ گرمسار بررسی معادن و ذخایر نمکی ایران و جهان با تاکید بر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 5

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 5 مبانی نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ سازمانی پیشینه فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی فرهنگ سازمانی تاريخچه فرهنگ سازماني تاریخچه فرهنگ…

پایان نامه کارشناسی حقوق با عنوان محاسن و معایب آیین دادرسی اطفال در قانون 1387

پایان نامه کارشناسی حقوق با عنوان محاسن و معایب آیین دادرسی اطفال در قانون 1387 قانون 1387 آیین دادرسی آیین دادرسی اطفال دانلود پایان نامه کارشناسی حقوق با عنوان محاسن و معایب آیین دادرسی اطفال در قانون 1387 خرید مقالات،پایان…

بررسی ظرفیتهای معادن قم و ارزیابی اکتشاف آنها به روش ژئوشیمیایی

بررسی ظرفیتهای معادن قم و ارزیابی اکتشاف آنها به روش ژئوشیمیایی معدن منگنز و نارج قم بررسیهای ژئوشیمیایی معادن پتانسیل های معدنی استان قم ارزیابی اکتشافات ناحیه ای معادن اکتشاف معادن به روش ژئوشیمیایی بررسی ظرفیتهای معادن قم و ارزیابی…

انواع اوراق بهادار و بررسی قابلیت وقف در آنها

انواع اوراق بهادار و بررسی قابلیت وقف در آنها وقف اوراق بهادار پایان نامه وقف سهام امکان سنجی وقف اوراق بهادار بررسی قابلیت وقف اوراق بهادار دانلود پایان نامه وقف اوراق بهادار امکان سنجی وقف صکوک اجاره امکان سنجی وقف…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری مادام العمر

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری مادام العمر مبانی نظری یادگیری مادام العمر دانلود مبانی نظری یادگیری مادام العمر پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر ادبیات نظری یادگیری مادام العمر فصل دوم پایان نامه یادگیری مادام العمر مبانی نظری و پیشینه…

نظام حقوقی تنگه هرمز و زوایا متفاوت ناظر بر آن

نظام حقوقی تنگه هرمز و زوایا متفاوت ناظر بر آن رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1982 مونتگوبی رژیم حقوقی…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 26 (فعاليتهاي كشاورزي)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 26 (فعاليتهاي كشاورزي) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 26 (فعاليتهاي كشاورزي) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 26 (فعاليتهاي كشاورزي) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره بیست و شش پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 26 پاورپوینت حسابداری فعاليتهاي كشاورزي تعاريف…

پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از نگاه دبیران دوره دبیرستان

پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از نگاه دبیران دوره دبیرستان رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی از…

بررسی نظریه های هوش مذهبی

بررسی نظریه های هوش مذهبی کلمات کلیدی : نظریه های هوش مذهبی عوامل موثر بر هوش مذهبی تعریف نظری هوش مذهبی تعریف عملیاتی هوش مذهبی   تعریف دین از دیدگاه اسلامی تعریف دین از دیدگاه روانشناختی تحقیق کامل در مورد هوش…

پنهان سازی داده در سیگنال صحبت فشرده شده با آشكار سازی كور

پنهان سازی داده در سیگنال صحبت فشرده شده با آشكار سازی كور پنهان سازی داده فشرده سازی تكنیك طیف گسترده كیفیت شنیداری و آشكار سازی كور رفتن به سایت اصلی

اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی

اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن علم اخلاق در مطالعات مدیریت علم اخلاق در مطالعات سازمان ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *