بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

ارزش ویژه برند کاله
ارزش ویژه برند در شرکت کاله
رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند
پایان نامه ارزش ویژه برند
پایان نامه بسط برند
پایان نامه ارزش ویژه برند در شرکت کاله

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

 

 

*** همراه با پرسشنامه

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

تحقیق حاضر بر اساس روش گردآوری داده ها،تحقیق توصیفی واز نوع پیمایشی است.داده های 377 پرسشنامه مبنای تحلیل قرارگرفت.جهت تجزیه و تحلیل داده ها وتایید مدل نیز از روش آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شده است ونتایج این پژوهش نشان می دهد که سه بعد از مدل ارزش ویژه برند آکر(وفاداری به برند،آگاهی از برند،تداعی ازبرند)بر ارزیابی از بسط برند تأثیرمعنا داردارد ولی بین کیفیت ادراک شده و ارزیابی از بسط برند رابطه ی معنا داری وجود ندارد.نوگرایی مصرف کننده و تناسب محصول دو متغیر ارزش ویژه ی برند و ارزیابی از بسط برند  را تعدیل می کنند.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه ی برند

ارزیابی از بسط برند

نوگرایی مصرف کننده

تناسب محصول

 

 

 

 

 

مقدمه 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.در این فصل به بررسی و ارائه توضیحات در خصوص بیان مساله و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق و اهداف و فرضیه های تحقیق و در آخر به تعریف واژه های کلیدی تحقیق پرداخته می شود. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول

مقدمه 3

1-1بیان مساله 5

1-2 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 6

1-3 اهداف مشخص تحقیق 6

1-4 فرضیه های تحقیق 6

1-5 قلمرو تحقیق 7

1-5-1 قلمرو موضوعی 7

1-5-2 قلمرو زمانی 7

1-5-3 قلمرو مکانی 7

1-6 تعاریف واژگان 7

 

فصل دوم

مقدمه 10

1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11

2-2 تعاریف برند 11

2-3 معانی نام و نشان تجاری 13

2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14

2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14

2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15

2-5 برندسازی 17

2-6 وجود برند 18

2-7 ارزش ویژه برند 18

2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19

2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19

2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22

2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23

2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29

2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

 

فصل سوم 63

3-1مقدمه 64

3-2 روش تحقیق 66

3-3  جامعه آماری 66

3-4 نمونه و روش نمونه گیری 67

3-5 روش گردآوری داده ها و اطلاعلات 67

3-5-1 مطالعه کتابخانه ای 68

3-5-2 مطالعات میدانی 68

3-6 پرسشنامه 69

3-6-1 مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق 69

3-7 اعتبار و پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش 70

3-7-1 روایی ابزار و پژوهش 70

3-7-2 پایایی ابزار پژوهش 71

3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها 72

 

فصل چهارم 74

4-1 مقدمه 75

4-2 آمار توصیفی 75

4-2-1 بررسی توصیفی ویژگیهای دموگرافیک 75

4-2-2 بررسی توصیفی متغیرها 79

4-3-1 نتایج آزمون کلموگروف اسیرنوف 81

4-4  نتایج بدست آمده از رگرسیون چند متغیره 84

 

فصل پنجم                                                                                                         93

5-1 یافته های تحقیق بر اساس نتایج آزمون تحقیقات 95

5-2 محدودیتهای تحقیق 95

5-3 پیشنهادهای کاربردی 97

5-4 پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی 98

منابع  و مآخذ                                                                                                    100

پیوست ها    106

 

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان شمع (بصورت جامع و کامل)

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان شمع (بصورت جامع و کامل) پایل شمع در عمران ویژگی سازه ای شمع طبقه بندی شمعها با توجه به نوع مصالح طراحی پی های شمعی تاثیر شمع برخاک دانلود پایان نامه شمع دانلود پایان…

مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق بشر و فقر مفرط

مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق بشر و فقر مفرط حقوق بشر حقوق بین الملل سازمان ملل متحد حقوق برنامه‌ریزی شده دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق بشر و فقر مفرط خرید مقالات…

پاورپوینت بررسی مفاهیم عرصه بندی موزه

پاورپوینت بررسی مفاهیم عرصه بندی موزه پاورپوینت بررسی مفاهیم عرصه بندی موزه مفاهیم عرصه بندی موزه پاورپوینت عرصه بندی موزه تحقیق عرصه بندی موزه مقاله عرصه بندی موزه عرصه بندی موزه به اعتبار بازدید کننده عرصه بندی موزه به اعتبار…

قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف در سیستم های حقوقی و پذیرش آن با ذکر ادله در نظام های بین المللی، اساسنامه دادگاه های کیفری و نظام اسلامی

قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف در سیستم های حقوقی و پذیرش آن با ذکر ادله در نظام های بین المللی، اساسنامه دادگاه های کیفری و نظام اسلامی منع محاکمه مجدد قاعده منع رسیدگی مجدد قاعده منع مجازات مضاعف منع…

پاورپوینت استراتژی های مدیریت تغییر

پاورپوینت استراتژی های مدیریت تغییر کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژی های مدیریت تغییر تحقیق استراتژی های مدیریت تغییر تغییر استراتژیک تغییر عملیاتی مبانی استراتژی مدیریت تغییر فرایند تغییر مقاومت در برابر تغییر دلایل اصلی مقاومت کارکنان در برابر تغییر غلبه…

مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه با…

پرسشنامه سنجش نگرش جنسی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه سنجش نگرش جنسی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : مقیاس نگرش جنسی پرسشنامه نگرش جنسیتی پرسشنامه نگرش به نقش جنسیتی پرسشنامه مقیاس سنجش نگرش جنسی پرسشنامه سنجش نگرش جنسی کتایون پرسشنامه سنجش نگرش جنسی 16 سوالی…

پاورپوینت طبقه بندی هزینه ها

پاورپوینت طبقه بندی هزینه ها پاورپوینت طبقه بندی هزینه ها تحقیق طبقه بندی هزینه ها مقاله طبقه بندی هزینه ها پایان نامه طبقه بندی هزینه ها پروژه طبقه بندی هزینه ها طبقه بندی هزینه ها طبقه بندی بها بر مبنای…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 29 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 29 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد پیشینه داخلی ارزیابی عملکرد پیشینه خارجی ارزیابی عملکرد پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد پیشینه…

مولفه ها و مدلهای مدیریت دانش و منشا و چگونگی شکلگیری آن

مولفه ها و مدلهای مدیریت دانش و منشا و چگونگی شکلگیری آن مولفه های مدیریت دانش مدلهای مدیریت دانش مولفه ها و مدلهای مدیریت دانش منشا مدیریت دانش چگونگی شکلگیری مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه درباره مدیریت…

مقاله ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی

مقاله ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی روش سوراخکاری مرکزی دانلود مقاله تنش زدایی دانلود مقاله تنش پسماند تنش زدایی با ضربات آلتراسونیک بررسی تنش های پسماند در نمونه های…

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده کلمات کلیدی : تاریخچه حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی پیشینه حمایت اجتماعی ادراک شده مبانی نظری حمایت اجتماعی ادراک شده پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی ادراک شده…

پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیاسن ترجمه دکتر وحید محمودی

پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیاسن ترجمه دکتر وحید محمودی کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیا سن ترجمه دکتر وحید محمودی پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی آمارتیاسن…

بررسی و تشریح کامل تئوریهای تنیدگی

بررسی و تشریح کامل تئوریهای تنیدگی رابطه استرس و خطای انسانی تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی تئوریهای تنیدگی انواع تئوریهای تنیدگی پایان نامه تئوری تنیدگی پایان نامه بررسی تئوریهای تنیدگی رفتن به سایت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش افزوده اقتصادی 58 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش افزوده اقتصادی 58 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزش افزوده اقتصادی مبانی نظری ارزش افزوده اقتصادی پیشینه تحقیق ارزش افزوده اقتصادی پیشینه پژوهش ارزش افزوده اقتصادی پیشینه نظری ارزش افزوده اقتصادی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 3 پیشینه فساد اداری تاریخچه فساد اداری تاریخچه فساد اداری در ایران تاریخچه فساد اداری در جهان تاریخچه ی فساد اداری مبانی نظری فساد اداری دانلود مبانی نظری فساد اداری پیشینه تحقیق در…

مبانی سیستم OFDM

مبانی سیستم OFDM سیستم OFDM سیستم تک حاملی سیستم چند حاملی سیستم دسترسی تقسیم فرکانسی متعامد مبانی سیستم OFDM دانلود مقاله مبانی سیستم OFDM دانلود مقاله سیستم OFDM دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود…

استفاده از داده های لاگهای مختلف و اطلاعات مغزه جهت تخمین تراوایی

استفاده از داده های لاگهای مختلف و اطلاعات مغزه جهت تخمین تراوایی لاگ دانلود پایان نامه تخمین تراوایی اطلاعات مغزه خصوصیات پتروفیزیکی سنگ مخزن استفاده از داده های لاگهای مختلف و اطلاعات مغزه جهت تخمین تراوایی تخمین تراوایی با داده…

پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای ساختمان های با مصالح بنایی در 48 اسلاید متنوع همراه با شکل و جداول و آیین نامه های مربوطه

پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای ساختمان های با مصالح بنایی در 48 اسلاید متنوع همراه با شکل و جداول و آیین نامه های مربوطه کلمات کلیدی : پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای…

پستهای سازمانی،شرایط احراز و تجزیه و تحلیل آنها

پستهای سازمانی،شرایط احراز و تجزیه و تحلیل آنها پستهای سازمانی مدیریت منابع انسانی تجزیه و تحلیل مشاغل طراحی ساختار سازمانی دانلود پایان نامه رشته مدیریت پستهای سازمانی،شرایط احراز و تجزیه و تحلیل آنها تجزیه و تحلیل مشاغل واحدهای دانشگاه دانلود…

مولفه های اصلی اختلال گذر هراسی و بررسی مفهوم شیوع شناسی

مولفه های اصلی اختلال گذر هراسی و بررسی مفهوم شیوع شناسی کلمات کلیدی : درمان اختلال گذر هراسی اختلال گذر هراسی چیست شیوع شناسی اختلال گذر هراسی طبقه بندی اختلال های اضطرابی پایان نامه اختلال گذر هراسی پیامد های عملکردی…

ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان

ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان افسردگی پرخاشگری پرخاشگری والدین افسردگی كودكان افسردگی دانش آموزان ابتدایی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی كودكان ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرار از منزل 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرار از منزل 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرار از منزل مبانی نظری فرار از منزل پیشینه تحقیق فرار از منزل پیشینه داخلی فرار از منزل پیشینه خارجی فرار از منزل…

پرسشنامه عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای با تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره

پرسشنامه عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای با تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره پرسشنامه عملکرد بازار پرسشنامه عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای اتکا پرسشنامه ارزیابی و تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای…

پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی

پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی دانلود رایگان پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی بحران اقتصادی چیست بحران اقتصاد جهانی تحقیق بحران اقتصاد جهانی تاریخ بحرانهای اقتصادی بحران مالی ‎ وام درجه دو بحران مسکن آمریکا نقش بانک مرکزی آمریکا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *