مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه یادگیری مادام العمر
مبانی نظری یادگیری مادام العمر
پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر
پیشینه داخلی یادگیری مادام العمر
پیشینه خارجی یادگیری مادام العمر
پیشینه پژوهش یادگیری مادام العمر
پیشینه نظری یادگیری مادام العمر
ادبیات نظری یادگیری مادام العمر
چارچوب نظری یادگیری مادام العمر

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری یادگیری مادام العمر تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق یادگیری مادام العمر در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

2-2-3- یادگیری مادام العمر 

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 

رابرت مارزانو(1997)،  پیشگام طرح الگوی ابعاد یادگیری،  بر این باور است كه راهبردهای پیشنهادی در مورد هر یك از ابعاد یادگیری،  برای ساماندهی یادگیری یادگیرندگان پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه قابل استفاده اند.  رادمنش (1382) به ویژگی های این ابعاد پرداخته است :

 

 

 

 

نگرش و ادراكات :

 نگرش ها و ادراكات،  تجربه روزانه ما را تعیین می كنند.  برخی نگرش ها به صورت مثبت و برخی دیگر به صورت منفی بر یادگیری اثر می گذارند.  نگرش های مثبت،  یادگیری را ارتقا می دهند و نگرش های منفی سبب افت یا كاهش یادگیری می شوند.  معلمان موفق و اثر گذار،  به نگرش های موجود یادگیرنده توجه نشان می دهند و درسهای خود را به منظور پرورش نگرش ها و ادراك مثبت در او تنظیم می كنند.  ایجاد نگرش مثبت نسبت به فضای كلاس و تكالیفی كه به یادگیرنده محول می شود،  اساس بعد یكم یادگیری را تشكیل می دهند.  دانش آموز نیاز دارد از سوی معلم و همكلاسی های خود پذیرفته شود.  برقراری ارتباط با دانش آموز،  گفت و گوی غیر رسمی و دوستانه با او درباره علایقی كه دارد و بها دادن به خواست های او،  زمینه دستیابی به مقاصد بعد یكم یادگیری یا بعد نگرش و ادراكات را فراهم می سازد.  

 

 

 

حتی با تماس چشمی ساده،  با هركدام از دانش آموزان می توان در ایجاد فضای مثبت كلاس تأثیر گذاشت.  شایسته است،  معلم به تفاوت های فردی دانش آموزان،  توجه خاص نشان دهد.  در این صورت،  دانش آموزان احساس راحتی و ایمنی را در كلاس درس تجربه می كنند.  این آسایش و ایمنی باید در همه زمینه های جسمانی،  روانی،  ارتباطی،  تعاملی و . . .  ایجاد شود.  كمك به دانش آموزان برای پرورش نگرش مثبت در آن ها بر ارائه درس به آنان اولویت دارد.  ایجاد حس و تجربه ایمنی در جریان تحصیل،  نخستین گام تداوم موفقیت در پرورش نگرش مثبت در دانش آموزان است.  دانش آموزان باید احساس كنند،  می توانند از عهده تكالیف تعیین شده بر آیند.  معلم با تدارك بازخورد یا اطلاعات مربوط به نحوه عمل دانش آموزان،  میتواند بر تفكر آنان اثر مطلوبی بگذارد و آنان را به ادامه كار ترغیب كند.  تدریس و استفاده از گفتارهای مثبت و همچنین تقسیم تكالیف به چند بخش ساده تر،  به دانش آموزان این اطمینان را می بخشد كه قابلیت و توانایی انجام تكالیف را دارند.  

 

 

 

 

كسب و تلفیق دانش :

امكان دارد برخی بر این باور باشند كه یادگیری ،  فرآیند انفعالی دریافت اطلاعات است.  از این چشم انداز،  تدریس را باید فرآیند انتقال دانسته ها به یادگیرندگان تعریف كرد.  در چنین فرآیندی،  معلم از دانش آموزی به دانش آموز دیگر سر می زند و ذهن یا مغز او را از اطلاعات مربوط به درس آكنده می كند.  وقتی یك درس به خوبی تدریس شد،  همه دانش آموزان دانشی همسان پیدا خواهد كرد.  اما،  دیدگاه جدیدی نیز درباره یادگیری به وجود آمده است.  این دیدگاه جدید بر مبنای تحقیقات و نظریه های روان شناسی شناختی بنا شده است.  روان شناسان شناختی یادگیری را فرآیند تعاملی ساخت معنا از سوی یادگیرنده می دانند.  ساخت معنا بر مبنای اطلاعات دریافتی از موقعیت های یادگیری و ایجاد ارتباط بین این اطلاعات با اطلاعات پیشین،  برای تولید دانشی جدید،  صورت می گیرد.  پیش دانسته ها و تجربه های قبلی ذخیره شده در حافظه بلند مدت،  می توانند در موقعیت جدید یادگیری به صورت تعاملی عمل كنند. 

 

 

 

 

 پیوند زدن دانش قبلی با آنچه می آموزیم،  از جمله فعالیت های فكری است كه هنگام كسب دانش جدید به كار گرفته می شود.  وقتی درك اولیه ای از اطلاعات داریم،  امكان شكل دهی به آنها فراهم می شود.  اما دریافت اولیه از اطلاعات،  به ندرت كاملاً درست یا كامل است،  از این رو،  برای درك و فهم درست و كامل اطلاعات،  باید بارها آنها را بررسی كرد،  بسط داد و كارایی آن ها را سنجید.  اگر یادگیرنده ای درگیر چنین فرآیندی نشود و شخصاً به سازماندهی اطلاعات و شكل دهی به فرایند یاد گیری نپردازد،  درك  و فهم او غالباً ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند.  روشن است كه پیوند دادن پیش دانسته ها با اطلاعات جدید كافی نیست.  یادگیری اثربخش،  نیاز به تحلیل عمیق تر اطلاعات جدید دارد و تحلیل اطلاعات جدید،  امكان سازماندهی آن ها را به وجود می آورد.  سرانجام آن كه،  دریافت و تلفیق (درهم تنیدن) ابتكاری دانسته ها و درونی كردن اطلاعات،  شیوه ایست كه كاربرد اطلاعات را در مواقع مورد نیاز آسان تر می سازد.  

 

 

 

پس،  كسب و در هم تنیدن دانش،  كابرد پیش دانسته ها برای معنا دار كردن اطلاعات جدید و جذب اطلاعات برای ایجاد امكان كاربرد نسبتاً‌ ساده اطلاعات را در بر می گیرد.  

هر یاد گیرنده،  دست كم به دو نوع دانش دست می یابد.  یكی دانشی بیانی و دیگری دانش روشی.  دانش بیانی ناظر به چیزهایی است كه یادگیرنده می داند یا می فهمد و دانش روشی،  مربوط به چیزهایی است كه یادگیرنده قادر به انجام یا كاربرد آنهاست.  مراحل دانش بیانی و آنچه برای موفقیت یادگیرنده ضرورت دارد،  عبارتند از ساختن معنا (معنا سازی)،  سازماندهی و ذخیره سازی اطلاعات.  شیوه های معنا سازی ناظرند بر وا داشتن یادگیرنده به تجربه محتوا با استفاده از حواس خود كه روشن می كند آنچه را یادگیرنده می داند یا می خواهد بداند و آنچه را یاد گرفته است،  روشن می كند.  سازمان دهنده های گرافیكی و انواع نمودارهای تصویری،  روش های مناسبی هستند كه دانش آموزان می توانند به كمك آنها دانسته های خود را سازماندهی كنند.  استفاده از انواع یاد یارها برای ذخیره سازی دانش،  سبب می شود دانش آموزان اطلاعات را به ساده ترین وجه به یاد بسپارند.  مراحل كسب و تلفیق دانش روشی در برگیرنده ساخت الگوها، ‌ شكل دهی و درونی سازی است.  

 

 

 

 

اصلاح و بسط دانش:

دانش به صورت ایستا باقی نمی ماند،  حتی زمانیكه آن را تا سر حد تسلط می آموزیم.  اگر فرایند یادگیری را ادامه دهیم،  آنچه را كه می دانیم اصلاح می كنیم و بسط می دهیم.  یادگیرندگان باید بدانند كه دانش جدید به آنها كمك می كند بیش تر از پیش درك كنند،  ارتباطات جدیدی به وجود آورند معناهای جدیدی بیافریند.  به بینش جدیدی برسند و كژ فهمی هایشان را روشن و اصلاح سازند.  این نوع دانش تا حدودی از نظر ماهیتی پیچیده است.  هشت فرایند استدلالی پیچیده زیر در بعد سوم یادگیری مورد توجه هستند:  مقایسه كردن،  طبقه بندی كردن ،  انتزاع كردن،  استدلال استقرایی، استدلال قیاسی،  جلب حمایت ،  تحلیل شیوه جلب حمایت ،  تحلیل چشم اندازها .  درك و فهم یك موضوع به داشتن تجربه یا تجربه هایی در حافظه بلند مدت بستگی دارد كه در تعامل با اطلاعات جدید عرضه شده در موقعیت یادگیری قرار می گیرد.  ارتباط دادن پیش دانسته ها با آنچه قصد داریم بیاموزیم،  اولین نوع تفكری است كه هنگام كسب دانش جدید انجام می دهیم.  یادگیری در یك جا ثابت نمی ماند،  یعنی ماهیتی پویا دارد.  آن گاه كه فهم اولیه ای از اطلاعات پیدا می كنیم به ناچار باید به آن شكل بدهیم.  تخمین اهمیت این جنبه از یادگیری دشوار است.  درك و فهم اولیه ما از یك مفهوم یا فرایند به ندرت پیش می آید كه كامل و صحیح باشد.  به همین خاطر ما باید بارها آن مفهوم یا فرآیند را بررسی كنیم از زاویه های متفاوتی به آن بنگریم به شرح و بسط آن بپردازیم و كارآیی ناكارامدیش را مشخص سازیم.  اگر یادگیرندگان مشخصاً در چنین سازماندهی و شكل دهی فرایند درگیر نشوند درك و فهم آنان ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند. 

 

 

 

 

 

كاربرد معنادار دانش :

دانشی را كسب می كنیم و مهارتی را در خود می پروانیم تا آن را به كار ببریم نوع تفكری كه برای كاربرد دانش نیاز داریم با نوع تفكر مورد نیاز برای اصلاح و بسط دانش ارتباط نزدیكی دارد كاربرد معنا دار دانش تفكری را می طلبد كه در طول زمان بسط یافته و دانش آموز به آن جهت داده باشد.  همچنین بر مسائل یا اموری واقعی متمركز شده باشد.  تكالیفی وجود دارند كه دانش آموز را در فراسوی آنچه به طور معمول انجام می دهد به چالش می كشند.  چنین چالشی،  زمینه را برای یادگیری عمیق تر آماده می سازد.  دانش آموزانی یافت می شوند كه فقط به تكمیل تكلیف تعیین شده می پردازند.  اما اگر تكلیف برای دانش آموز معنا دار باشد با انگیزه بیشتری به انجام آن می پردازد.  معلمان زمانی می توانند دانش آموزان را با تكالیف درگیر سازند كه آنها تا حدودی احساس كنند تكالیف تعیین شده با زندگی واقعیشان ارتباط دارد.  شش فرایند استدلالی زیر برای بعد چهارم یادگیری یعنی كاربرد معنادار دانش در نظر گرفته شده است:

 

تصمیم گیری ، حل مساله،  ابداع ، جستار تجربی / بررسی تجربی،  بررسی نظری ،  تحلیل سیستم دانشی كه یادگیرندگان به كار می برند می تواند بیانی یا روشی باشد زمانی كه دانش آموز با كاربرد این نوع دانش روبروست،  باید پیش دانسته خود را جست و جو كند.  او باید بتواند آموخته های خود از برنامه درسی را به كار برد و نشان دهد كه به موضوع تدریس شده تسلط یافته است.  

 

 

 

 

 

عادت های ذهنی :

 عادت های ذهنی ما بر هر كاری كه انجام می دهیم،  اثر می گذارند.  عادت های نامطلوب ذهنی سبب یادگیری ضعیف می شوند.  حتی یادگیرندگان ماهر هم اگر به پرورش عادت های ذهنی مطلوب در خود نپرداخته باشند،  چندان موفق نخواهند بود.  عادت های ذهنی زمینه فرایند یادگیری را  می سازند.  اگر دانش آموزان عادت های ذهنی خلاقانه ای داشته باشند،  هنگام مواجهه با تكالیف،  درس را بیش از پیش یاد می گیرند.  عادت های ذهنی پرورش یافته به یادگیرهای آتی دانش آموزان هم كمك می كنند،  زیرا آنان خواسته یا نخواسته به موقعیت های گوناگونی بر می خورند.  عادت های ذهنی خلاق و ثمر بخش دانش آموزان را یاری می كنند.  قابلیت مطلوب خود را افزایش دهند و به یادگیرنده ای مادام العمر تبدیل شوند.  عامل بسیار مهم در ارتقای عادت های ذهنی ثمر بخش،  وجود كلاس های درس با فضای روانی مثبت و محیطی ایمن و راحت است.  بنابراین از وظایف معلمان است كه زمینه پرورش عادت های ذهنی ثمربخش را فراهم می سازند.  اگر معلم،  مهارت های تفكر انتقادی،  مهارت های تفكر خلاق و مهارت های تفكر خود نظم جویانه را در دانش آموزان پرورش دهد،  در واقع عادت های ذهنی مطلوبی را در آنها ایجاد كرده است.  

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم

مبانی نظری در زمینه یادگیری مادام العمر

2-2-3- یادگیری مادام العمر 22

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22

2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28

2-2-3-3- سبک های یادگیری 32

2-2-3-4-یادگیری زدایی 38

جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41

2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41

2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45

جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45

2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46

2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47

2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48

2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48

2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50

2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52

شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52

2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52

2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56

2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57

2-2-3-9-7-خود کنترلی 58

2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60

2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

2-4-2:پیشینه پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 67

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67

2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69

منابع 73

منابع فارسی 73

منابع انگلیسی 79

 

گزارش کارآموزی رشته مکانیک با عنوان کارگاه عیب یابی

گزارش کارآموزی رشته مکانیک با عنوان کارگاه عیب یابی انژکتور سنسور کمپرس سنج سیستم سوخت رسانی تنظیم سیستمهای جرقه پلاتینی عوامل تجربی در اندازه گیری فشار دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک با عنوان کارگاه عیب یابی خرید گزارش کارآموزی رشته…

مبانی نظری ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب

مبانی نظری ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب اضافه بار اطلاعاتی وب مبانی نظری اضافه بار اطلاعاتی وب تاثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران عوامل و اثرات اضافه بار اطلاعاتی تعدیل و کنترل اضافه بار اطلاعاتی…

پاورپوینت نگاهی اجمالی به کشور هند و بررسی عملکرد گروه های خودیار در آن

پاورپوینت نگاهی اجمالی به کشور هند و بررسی عملکرد گروه های خودیار در آن پاورپوینت نگاهی اجمالی به کشور هند و بررسی عملکرد گروه های خودیار در آن نگاهی اجمالی و معرفی کشور هند استراتژی توسعه روستایی کشور هند گروههای…

استقلال، دموکراسی و حقوق بشر

استقلال، دموکراسی و حقوق بشر استقلال دموکراسی حقوق بشر اصل حاكمیت در حقوق بین الملل شورای امنیت و دموكراسی نظارت بین المللی بر وضعیت كلی حقوق بشر دموکراسی و حقوق انسانی از نظر هابرماس دانلود مقاله رشته حقوق با عنوان…

پرسشنامه سیستم های اطلاعات مدیریت

پرسشنامه سیستم های اطلاعات مدیریت پرسشنامه سیستم های اطلاعات مدیریت آلفای کرونباخ رفتن به سایت اصلی پرسشنامه سیستم اطلاعات مدیریت شامل 17 سوال است که با هدف بررسی و ارزیابی سیستم  به کار رفته در اطلاعات مدیریت تهیه و تنظیم…

پرسشنامه محقق ساخته رفتارهای پرخطر نوچوانان دکتر علیرضا رجایی

پرسشنامه محقق ساخته رفتارهای پرخطر نوچوانان دکتر علیرضا رجایی کلمات کلیدی : پرسشنامه رفتارهای پرخطر (yrbss) پرسشنامه رفتارهای پرخطر در نوجوانان پرسشنامه رفتارهای پرخطر دانش آموزان پرسشنامه رفتارهای پرخطر جوانان دانلود پرسشنامه رفتارهای پرخطر (yrbss) دانلود پرسشنامه رفتارهای پرخطر محمدخانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد طلاق 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد طلاق 50 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طلاق مبانی نظری طلاق پیشینه تحقیق طلاق پیشینه داخلی طلاق پیشینه خارجی طلاق پیشینه پژوهش طلاق پیشینه نظری طلاق ادبیات نظری طلاق چارچوب…

پرسشنامه سبک دلبستگی سیمپسون با روایی و پایایی

پرسشنامه سبک دلبستگی سیمپسون با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سبك‌هاي دلبستگي پرسشنامه سبک دلبستگی aaq پرسشنامه دلبستگی نوجوانان نيوفلد دانلود پرسشنامه سبک دلبستگی کودکان پرسشنامه سبک دلبستگی سیمپسون پرسشنامه سبک های دلبستگی سیمپسون دانلود پرسشنامه سبک دلبستگی سیمپسون…

چگونگی رفع ابهام از مورد معامله

چگونگی رفع ابهام از مورد معامله ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله نحوه رفع ابهام از مورد معامله روشهای رفع ابهام از مورد معامله دانلود پایان نامه ابهام در معامله دانلود پایان نامه رشته…

بررسی فقهی و حقوقی دین با تاکید بر تنزیل

بررسی فقهی و حقوقی دین با تاکید بر تنزیل دیون و مطالبات ماهیت دین تبیین مالیت دین بررسی فقهی دین بررسی حقوقی دین بررسی فقهی و حقوقی دین با تاکید بر تنزیل جایگاه تنزیل در حقوق ایران بیع کالی به…

پروپوزال امنیت محاسبات ابری

پروپوزال امنیت محاسبات ابری کلمات کلیدی : پروپوزال رایانش ابری پروپوزال محاسبات ابری دانلود پروپوزال رایانش ابری نمونه پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری نمونه پروپوزال محاسبات ابری دانلود پروپوزال محاسبات ابری پروپوزال امنیت در محاسبات ابری رفتن…

پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش در کتابخانه ها

پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش در کتابخانه ها کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در سازمان پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در دانشگاه پیاده سازی مدیریت دانش در کتابخانه ها…

پرسشنامه بررسی نقش شاخص های فردی و سازمانی در بکارگیری سیستم های مبتنی بر یادگیری الکترونیک

پرسشنامه بررسی نقش شاخص های فردی و سازمانی در بکارگیری سیستم های مبتنی بر یادگیری الکترونیک پرسشنامه مدیریت پرسشنامه یادگیری الکترونیک پرسشنامه سیستم های مبتنی بر یادگیری الکترونیک پرسشنامه بکارگیری سیستم های مبتنی بر یادگیری الکترونیک رفتن به سایت اصلی…

جزوه ویروس شناسی استاد مسعود قانع

جزوه ویروس شناسی استاد مسعود قانع جزوه ویروس شناسی استاد مسعود قانع رفتن به سایت اصلی جزوه ویروس شناسی استاد مسعود قانع جزوه به نظر کامل و جامع  به تعداد 179 صفحه pdf  مناسب امتحانات پایان ترم با کیفیت خوب

تحلیل شرایط لازم برای پذیرش مشروعیت دفاع

تحلیل شرایط لازم برای پذیرش مشروعیت دفاع دفاع مشروع دفاع مشروع در فقه پذیرش دفاع مشروع پذیرش مشروعیت دفاع دفاع مشروع قانون جدید دفاع مشروع در حقوق جزای ایران شرایط لازم برای پذیرش دفاع مشروع کار تحقیقی دفاع مشروع در…

پرسشنامه بررسی عملکرد صادرات سنگ و راهکارهای افزایش صنایع

پرسشنامه بررسی عملکرد صادرات سنگ و راهکارهای افزایش صنایع پرسشنامه صادرات سنگ پرسشنامه راهکارهای افزایش صادرات سنگ پرسشنامه عملکرد صادرات سنگ رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عملکرد صادرات سنگ و راهکارهای افزایش صنایع ازنا و الیگودرز  …

پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ

پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ کلمات کلیدی : پرسشنامه اسکان غیر رسمی پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی دانلود پرسشنامه اسکان غیر رسمی دانلود پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی رفتن…

ادبیات و مبانی نظری سکوت سازمانی

ادبیات و مبانی نظری سکوت سازمانی سکوت سازمانی، سکوت مطیع، سکوت نوع دوستانه، سکوت تدافعی، آوای کارکنان، آوای نوع دوستانه رفتن به سایت اصلی

صلاحیت محاکم در رسیدگی به جرایم اطفال

صلاحیت محاکم در رسیدگی به جرایم اطفال بزهکار جرایم اطفال جرم شناسی صلاحیت محاکم دانلود مقاله صلاحیت محاکم در رسیدگی به جرایم اطفال سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و…

پرسشنامه ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارمندان

پرسشنامه ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارمندان کلمات کلیدی : پرسشنامه سلامت رواني(GHQ 28) دانلود پرسشنامه سلامت عمومی ghq- 28 روایی و پایایی پرسشنامه سلامت روان روانسنجی پرسشنامه سلامت عمومی ghq فرسودگي شغلي مسلش روایی پرسشنامه فرسودگی…

مفهوم الگوی برنامه‌ی درسی و طرح‌ریزی برنامه‌ی درسی در پروژه برنامه‌ی درسی ملی

مفهوم الگوی برنامه‌ی درسی و طرح‌ریزی برنامه‌ی درسی در پروژه برنامه‌ی درسی ملی برنامه‌ درسی نظام‌های آموزشی الگوی برنامه‌ درسی پروژه برنامه‌ی درسی ملی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی طرح‌ریزی برنامه‌ی درسی در پروژه برنامه‌ی درسی ملی دانلود…

ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ تندرشرکت ایران خودرو

ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ تندرشرکت ایران خودرو صدك آنتروپومتری ایستگاه كاری وضعیت كاری دانلود مقالات رشته بهداشت حرفه ای ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ دانلود مقالات بهداشت حرفه ای سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود…

پاورپوینت تجزیه و تحلیل رنگ در معماری

پاورپوینت تجزیه و تحلیل رنگ در معماری پاورپوینت تجزیه و تحلیل رنگ در معماری پاورپوینت رنگ در معماری تحقیق رنگ در معماری ابعاد هر رنگ گام رنگ‌ها دسته بندی رنگها دمای رنگ رنگ‌های گرم رنگ‌های سرد رنگ های خنثی رنگ…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تحلیل رفتار متقابل

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تحلیل رفتار متقابل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل پیشینه پژوهش…

پاورپوینت پرورش عقل و پرورش عقلانی انسان

پاورپوینت پرورش عقل و پرورش عقلانی انسان کلمات کلیدی : پاورپوینت پرورش عقل و پرورش عقلانی انسان پرورش عقل و پرورش عقلانی انسان پرورش عقل تعلیم تربیت تعلیم و تربیت تفاوت های تعلیم و تربیت از دیدگاه شهید مرتضی مطهری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *